GOEDE MEDISCHE INFORMATIE

28 april 2024

Bent u op zoek naar kennis over uw lijf? Over ziekte? Over gezondheid of leefstijl?

Er is veel op internet te vinden. Niet alle informatie is waar. Wij geven dit advies, voor betrouwbare informatie:

Website Thuisarts.nl (ook via de startpagina op deze website te vinden)

of

TikTok Dokters Vandaag (@doktersvandaag) waar verschillende onderwerpen worden besproken door huisartsen en dokters uit het ziekenhuis. Er komen steeds meer filmpjes bij.

U kunt natuurlijk ook altijd vragen stellen aan de assistentes en huisartsen.


NIEUWS

door Jos Boesten 20 maart 2025
Waarschuwing! Namaak-oycodonpillen in omloop Isotonitazepyne verkocht als oxycodon: - Deze pil bevat de levensgevaarlijke nitazeen isotonitazepyne en géén oxycodon . - Gebruik van isotonitazepyne zorgt dat iemand plotseling stopt met ademen, bewusteloos raakt of komt te overlijden . - De pil is online aangekocht als oxycodon en is aangetroffen bij een overleden persoon in Nederland. - Gebruik géén pijnmedicatie die online is gekocht. Bel 112 en vraag om naloxon als jij of iemand anders deze pil heeft gebruikt en plotseling moeite krijgt met ademen. Blijf rustig en laat die persoon niet alleen achter.
26 september 2024
MOEITE MET TAAL? Heeft u moeite met taal? Dat is niet makkelijk. Lezen van dokters brieven, thuisarts en ga zo door. Er is hulp. Vraag het ons. Wist u dat De Domijnen, de bieb, van alles heeft om u te helpen? https://www.bibliotheekdedomijnen.nl/leren.html En er is een hele fijne app LEES SIMPEL die teksten in makkelijke taal omzet. Probeer het eens!
8 september 2024
Wilt u met 2 ouders het portaal van uw kind inzien? Of wilt u het portaal samen met uw ouders beheren als ze hulp nodig hebben? U kunt op hetzelfde portaal een extra gebruiker toevoegen. Kijk op: Hoe voeg ik een tweede gebruiker toe aan de app? - Account beheren - Uw Zorg Online
4 juni 2024
Vanaf 3 juni start mevr. Britt Linssen bij ons in de praktijk. Zij is in opleiding tot huisarts en brengt haar laatste jaar bij ons door. Zij is al arts en zal zelf spreekuur doen. Soms kijkt een van de andere huisartsen mee. Er kan gevraagd worden of zij een video-opname mag maken van het gesprek. Dit is belangrijk voor haar opleiding. Hier wordt veilig mee omgegaan. U mag natuurlijk "nee" zeggen. Dan krijgt u dezelfde zorg.
7 mei 2024
De Apotheek Medisch Centrum Elsloo moet de manier van werken aanpassen. Medicijnen die u wilt herhalen, zullen daarom later klaar zijn. Recepten besteld voor 12 uur, zullen na 2 werkdagen klaar zijn. Als u bij de apotheek gebruik maakt van de rode medicomaat, dan krijgt u een bericht (SMS). Bestel uw medicijnen op tijd. Dat kan via uw portaal, of via de receptenlijn (046-4371199 keuze 2) Nieuwe recepten, die u voor de eerste keer nodig hebt, kunnen zo nodig wel meteen worden klaargemaakt.
13 januari 2024
Wist u dat u op www.voedingscentrum.nl veel informatie kunt vinden over gezonde voeding? Wat is goed om te eten? Wat is minder goed? Krijgt u genoeg vitamines binnen? Er zijn filmpjes. Maar er zijn ook apps, zoals Mijn Eetmeter, waar u zelf een goed beeld krijgt van uw eetpatroon. https://www.voedingscentrum.nl/nl/thema/apps-en-tools-voedingscentrum/mijn-eetmeter-app-online.aspx
14 november 2023
Heeft u al toestemming gegeven om uw dossier te kunnen delen op de spoedpost? Soms is dat belangrijk voor uw gezondheid. Kijk voor meer informatie op zorgvoortoestemming.nl of vraag het ons. https://www.gegevensuitwisselingindezorg.nl/toestemming
5 mei 2023
The body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
13 september 2022
Niet tevreden? Praat er eerst met ons over. In onze praktijk vinden wij het belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden bent of als u vindt dat iets beter kan, laat het ons dan weten. Op deze website staat meer informatie bij "Klachten en privacy" in het menu. Komt u er met ons niet uit? Neem contact op met SKGE (www.skge.nl/klachtenprocedure)De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. LET OP: er zijn meerdere partijen die aangeven voor u te kunnen bemiddelen. De informatie die zij geven is vaak niet volledig, of is onjuist. Het kan ook zijn dat u dubbele kosten maakt. Dat is niet nodig.
14 mei 2022
Deze week kunnen wij terugkijken op een knappe prestatie. We zijn PlusPraktijk en we zijn opnieuw met succes geaccrediteerd. Wat betekent dat? Ondanks alles wat er op ons af kwam, hebben we onze schouders eronder gezet. We hebben niet alleen de zorg overeind gehouden, maar we hebben de praktijk ook verbeterd. Er is van alles achter de schermen gebeurd. We zijn trots op ons hele team!
Meer posts